söndag 1 december 2013

Stine Hee berättar om föreställningen "Sagor och flöjt"


Kulturföreningen i Valdemarsvik stod som arrangör för kvällen vi hade den 6 november på biblioteket. 

Vi hade tänt ljus och tagit med blommor och grenar för stämningens skull. Jag berättade fyra sagor över temat trädet och näktergalen: Lilla Rosa och Långa Leda, Spelar min Lind, sjunger min näktergal av Astrid Lindgren, samt Askungen i Grimms version och Näktergalen av H.C. Andersen.

  Det var ett ganska mastigt program, så för att få lite luft mellan sagorna hade jag bett min väninna Bodil Petersen om att spela på flöjt. Hon har varit Waldorfpedagog och spelade på pentatonisk flöjt och cittra. Bodil ledde också en sånglek om solens återkomst. Det var väldig fint med flöjt mellan sagorna och cittra i sagan, bra för publiken och bra för mig.

Efter alla sagorna, som publiken lyssnade på med alla öron de hade var det kaffe och kaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar